Iedereen heeft wel eens een website bezocht die hij binnen no-time weer weg klikte. Als iedere pagina enorm langzaam laadt, je wordt overspoeld met hinderlijke pop-ups of de tekst simpelweg niet goed leesbaar is, dan ben je er al snel weer klaar mee. En dat is het makkelijke van het internet, je hebt binnen de kortste keren een andere website gevonden waar je de informatie ook kunt vinden. Wist je dat er wel 1,7 miljard websites zijn? Het is dan ook niet zo gek dat je er een keer een tegenkomt die gewoon niet werkt. Maar als jij nu je eigen website hebt, dan is het natuurlijk de uitdaging om op te vallen tussen al die websites. Je wilt natuurlijk dat bezoekers vaker terugkomen op jouw website. In deze blog lees je hoe je jouw website succesvol maakt.
Content, e-mail en social media
Het is voor jouw website van belang om een goede balans te vinden tussen verschillende bronnen. Verdeel je verkeer daarom uit verschillende bronnen, zoals content, e-mail en social media. Wat bovenaan het lijstje staat is de content te laten aansluiten op datgene wat jouw website bezoekers zoeken. Dat hoeft niet perse een product te zijn, maar dit kan bijvoorbeeld ook een informatief artikel zijn. Publiceer bijvoorbeeld een artikel waarmee je de bezoeker zou kunnen helpen. Dit maakt je ook beter vindbaar in Google, omdat je schrijft over je expertise. Het biedt je ook meteen content voor in de nieuwsbrief die je per e-mail verstuurd of je wekelijkse social media bericht.
Meten is weten
Voor iedere website is het belangrijk de cijfers te analyseren zodat verbeterpunten kunnen worden opgesteld. Om te weten wat zich op jouw website afspeelt, kun je met Google Analytics inzicht krijgen in verschillende overzichten. Houdt je marketingkanalen in de gaten en spot kansen voor verbetering. Ook heb je programma’s waarmee in real-time kunt zien wat er op de website gebeurt. Erg handig om fouten op de sporen en customer journeys in te zien.
Veiligheid voorop
Cyberincidenten komen relatief vaak voor. Meestal worden deze incidenten veroorzaakt door technische storingen en menselijke fouten, maar helaas kunnen ook cybercriminelen een hoop schade veroorzaken en gegevens stelen. Het is daarom belangrijk om jouw security altijd up to date te houden. Hiervoor kun je een ict security scan doen. Tijdens zo’n scan wordt er door de acht lagen van jouw security heen gelopen om verbeterpunten te analyseren. De resultaten worden opgesteld in een rapport die vervolgens samen met je wordt doorgenomen. Hiermee kun je jouw security naar de top brengen.