Projecten

 

Projecten Snijbloemen

Promotieproject Snijhortensia

toegevoegd op donderdag, 02 februari 2012

Door: Artur van den Berg


Het project startte in 2006 om de verkoop te stimuleren. Primaire doelgroep zijn de bloemist en consument. Daarnaast worden ook de lokale groothandel, exporteurs en vakpers geÔnformeerd. Sinds 2011 zijn de promotieactiviteiten gecombineerd met de pothortensia. Ieder product heeft zijn eigen communicatieperiode, maar waar mogelijk worden kansen gezamenlijk opgepakt.

 

Plan van aanpak

Door het aangaan van samenwerkingsverbanden met tuincentraketens, bouwmarkten en exporteurs wordt de beschikbaarheid bij verkooppunten gestimuleerd. Daarnaast wordt gewerkt aan het creŽren van een eigen productimago (meer trendy). De consumentenpers wordt benaderd met nieuwe lifestyle fotografie om te plaatsen in magazines. Meer informatie is te vinden op www.hydrangeaworld.com. Deze websie is onlangs aangepast, met meer informatie, meer inspiratie en ook zijn er diverse filmpjes toegevoegd die een beeld geven van de teelt en het handelskanaal.

 

Voor 2012 zijn er activiteiten gepland per product en in combinatie met de collectieve promotie van Bloemenbureau Holland rond de Franse Moederdag. Door deze combinatie wordt het bereik van de activiteiten vele malen groter. Februari 2012 worden de plannen uitgewerkt en wordt zo snel mogelijk gestart met de uitvoering.

 

Meer informatie is te vinden op www.hydrangeaworld.com.

 

FinanciŽn

De activiteiten worden bekostigd door snijhortensiakwekers, -veredelaars,

-vermeerderaars en het projectbureau van Bloemenbureau Holland.

Meer projecten Snijbloemen